סערת הרצח הפולני • הקונגרס היהודי לשרת החינוך: "תתפטרי"

"מצער לשמוע שמדינה שעשתה בשנים האחרונות כה רבות לזכר השואה חוזרת לפתע לאחור".
יעקב גרודקה No Comments on סערת הרצח הפולני • הקונגרס היהודי לשרת החינוך: "תתפטרי"

בעקבות הסערה על הכחשת הרצח ביהודי ידוובנה, הקונגרס היהודי קורא לשרת החינוך הפולנית להתפטר • כזכור, פוליטיקאים פולנים החרימו את טקס הזיכרון שנערך לציון 75 שנה לפוגרום, מאחר שלדבריהם העובדות ההיסטוריות אינן מדויקות

צילום: ויקיפדיה
"מצער לשמוע שמדינה שעשתה בשנים האחרונות כה רבות לזכר השואה חוזרת לפתע לאחור".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות הסערה על הכחשת הרצח ביהודי ידוובנה שבמרכז פולין, הקונגרס היהודי קורא לשרת החינוך הפולנית להתפטר.

פוליטיקאים פולנים החרימו טקס לזכר היהודים: "הגרמנים רצחו"

הפולמוס על רצח יהודי העיירה ידוובנה ממשיך להסעיר את הקהילה היהודית בפולין. הטקס לציון 75 שנה לטבח ביהודי ידוובנה שנערך בשבוע האחרון, וממנו נעדרו פוליטיקאים פולנים, הציף באחת את הניסיון להמעיט בחלקם של הפולנים בטבח המזוויע.

כזכור, פוליטיקאים פולנים החרימו את טקס הזיכרון שנערך לציון 75 שנה לפוגרום ביהודי ידוובנה, שנטבחו על ידי הפולנים בשנת תש"א, מאחר שלדבריהם העובדות ההיסטוריות אינן מדויקות, ויתכן מאד שהגרמנים היו אלו שטבחו ביהודי העיירה ולא הפולנים כפי שידוע עד כה.

הביקורת מופנית בעיקר לשרת החינוך של פולין, הגברת א' זלבסקה שאמרה כי "ידוובנה היא עובדה היסטורית, שכוללת הרבה אי הבנה ודעות מוטות, אני לא מומחית לנושא, אבל הסיטואציה הדרמטית הזו שנויה במחלוקת".

כשנשאלה האם היא מסכימה עם הקביעה לפיה פולנים שרפו את שכניהם היהודים, אמרה כי זו "דעה" והוסיפה כי יש חוקרים, בהם פרופסורים ידועים ובעלי שם, שמציגים תמונה שונה לגמרי".

הקונגרס היהודי העולמי הגיב בחריפות נגד הדברים החמורים, ודרש משרת החינוך להתנצל על דבריה התמוהים או להתפטר לאלתר. נשיא הקונגרס רון לאודר אמר כי "מצער לשמוע שמדינה שעשתה בשנים האחרונות כה רבות לזכר השואה חוזרת לפתע לאחור".

יצוין כי ראש עיריית ידוובנה, מיכאל חייבסקי דרש לפתוח את קבר האחים במקום, ולהוציא את השלדים ולבדוק את נסיבות מותם. בראיון לעיתון פולני אמר: "צריך לבדוק כמה אנשים נהרגו ובידי מי, כדי להסיר את הספק סוף סוף". חייבסקי אמר כי יחתום על העצומה שהופצה בנושא בידי א 'קורק, היסטוריונית ימנית קיצונית מלובלין.



0 תגובות